we zijn verhuisd naar joliette.be

17 april 2009

Bourjois Effet Papillon


De romantische bloemen-trend van dit jaar vinden we terug in de meeste lentecollecties (denk

Rose Romance van M.A.C. , Clinique , Estée Lauder , ...) maar Bourjois neemt een zijweggetje en inspireert zich voor de lente op de vleugels van de vlinder. 


L'effet Papillon heeft best heftige kleuren. Laat ons eerlijk zijn ... diep violet en donker blauw zijn niet meteen kleuren waar je mee naar je werk kan. Toch blijft het - naar mijn mening - vrolijk en meisjesachtig. Ik moest het proberen ... Maar eenmaal in de winkel zie ik dat ik de kleuren oogschaduw eigenlijk al heb (niet van Bourjois) dus ga ik voor een nagellakje en een gloss. Zie hier mijn mening over de producten :


Review 1 : 

Effet 3D , 46 Rose Lyric

/ 5

Het eerste product dat ik mee moest was de lipgloss. Een meisje kan nooit genoeg glossjes hebben , namelijk. Vooral dit meisje =p 


De look

Kleur : Het is een erg mooi roze , de donkerste van de drie en op mijn lijf - euh , lippen - geschreven want ik heb een koele ondertoon. Mooi voor overdag en workproof , maar dankzij de kleine glittertjes kan 'ie na de werkuren mee naar een feestje. Hoera ! 


Verpakking : De gewoonlijke Bourjois-verpakking. Ronde vormen , gouden dopje , een klein kwastje om de gloss aan te brengen ... Mooi en best luxueus voor een grootwarenhuis-merk. Het is even oefenen om zonder spiegel de gloss aan te brengen met het smalle kwastje , maar oefening baart kunst - is dat niet wat ze zeggen ?


De feel

Consistentie : Gloss kleeft altijd wel een beetje , maar deze valt goed mee. Mijn haar blijft er in kleven , zeg maar , maar het is niet dat hij stroperig is. De kleine glittertjes zijn dan weer wél lastig : ik voel ze constant zitten als ik mijn lippen op elkaar doe. Niet zo fijn. 


Swatch : 


daglicht


Review 2 : 

So Laque ! , 32 Bleu mystérieux

/ 5

Ooooh , een donkerblauwe nagellak ! Sinds de hele hype rond de blue velvet van Chanel wil ik ook een donkerblauw zonder glittertjes. Deze leek mij dus perfect. Hop , de winkelkar in ! 


De look : 

Kleur : Een donker blauw dat bijna zwart is. De naam bleu mystérieux is niet zo goed gekozen vind ik ... In de plaats van een mystiek diep blauw krijg je een chemische variant. Een beetje smurfenblauw  , maar dan veel donkerder. Ik had iets stijlvollers verwacht. 


Verpakking : Het flesje en de dop zijn dezelfde kleur. Best schattig. Het retro lettertype op het etiket vind ik dan weer niet zo schattig ... het is gewoon iets dat ik niet associeer met nagellak. Ik eis een beetje meer luxe.


De feel : 

De lak brengt erg fijn aan , alleen staat de kleur mij niet zo aan. Zoals ik al zei is het een donker smurfenblauw. Niet mijn ding. De lak heeft trouwens twee lagen nodig om de kleur te krijgen van het potje. Hij blinkt heel erg ... kan bijna mezelf zien in mijn nagels ! 

Hoe lang de lak blijft zitten weet ik niet , want na één dag was ik hem al beu , haha. 


Swatch : 


1 : één laagje , 2 : twee laagjes , 3 : drie laagjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten