we zijn verhuisd naar joliette.be

27 mei 2009

Review : Yves Rocher , Luminelle Rouge Dragée


/ 5


prijs : € 5

verkrijgbaar : Yves Rocher filialen en on-line


Wat belooft het ?

De dekking van een lipstick, de schittering van een gloss!

De nieuwe, hydraterende* Glamourlipstick fleurt uw lippen op met een intense kleur en een fenomenale parelmoerglans! Intense kleuren met een schitterende glans. Uw glimlach was nog nooit zo stralend!
+punt: Een lipstick met een 'glossy' effect ... voor dat extra beetje glamour.... 
* Werkzaam in de bovenste lagen van de opperhuid. "

Wat doet het ?


look :

- verpakking : De verpakking is afgerond en asymetrisch  en ... roze ! Extreem girly. Het ziet er wat goedkoper uit (het is geen Chanel qua uitzicht) maar het is toch wel behoorlijk fun. Echt een verpakking waar ik vrolijk van word. Nadeel : er zit erg weinig in ! Echt maar net iets meer dan de helft van een andere lipstick. (3,5 g)


- geur : Een combinatie van lipstick , suiker en bessen. Persoonlijk vind ik het wel een erg aangenaam geurtje voor een lipstick !


- kleur : Ik heb de lipstick gekocht voor de kleur (het is n° 67 - Rose Galactique , trouwens). Het paste perfect bij mijn nagellak du jour (OPI Por Favor). Het is niet roze en niet paars , maar er net iets tussenin. Ik ben helemaal into lavendel lipsticks tegenwoordig dus deze was liefde op het eerste gezicht. De kleur is dus superzacht & pastel , en heeft gouden spikkeltjes.



(Ja , ik heb wat last van velletjes. Examenstress = in lippen bijten.)

- consistentie : De lipstick heeft een fijne structuur. Niet te vettig , niet te droog , maar ... je voelt duidelijk de gouden vlekjes. Het zijn niet echt glittertjes maar het is ook geen poeder of pigment en je voelt het dus zitten. Dat vind ik niet zo fijn. 


feel : 

- gebruik : De stick brengt best fijn aan. Ik moet wel een aantal keer over m'n lippen gaan om een beetje een deftige kleur te krijgen.  


- resultaat : De pigmentatie is ok , maar zeker niet geweldig te noemen. Het droogt mijn lippen niet uit , maar blijft ook niet zo lang zitten (een half uurtje kwebbelen met een vriendin aan de telefoon is al teveel gevraagd).


Conclusie : Een geweldige kleur die je zeker niet zomaar overal kan vinden , en een ok kwaliteit. Ik ga hem niet opnieuw kopen , maar ik zou hem ook niet afraden. 



3 opmerkingen:

  1. K vind de kleur echt niet passen bij de naam ' Rouge Dragée'.

    Kan je nog wat foto's maken van 'lavendel' lippenstiften? K kan me niet echt voorstellen dat je met echt paars op je lippen loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal er dit weekend - dan heb ik tijd voor foto's etc - een artikeltje over schrijven =D Ja , ik ben echt helemaal weg van paarsige lipsticks. In het begin is het even wennen , maar het is (voor mij) best een draagbare kleur !
    Heb net nog 'Power' van NYX binnengekregen. Dus dit weekend meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De lipsticks van mac zijn ook zo klein vind ik (weinig inhoud)

    BeantwoordenVerwijderen