we zijn verhuisd naar joliette.be

12 mei 2009

Yves Saint Laurent Paris

We kennen natuurlijk allemaal de klassieke geur van YSL : Paris. Mijn grootmoeder heeft een flacon , mijn moeder ook en ik ... wel , ik heb een limited edition van vorig jaar. Want elk jaar brengt YSL een lichtere versie uit , een zogenaamde Eau de Printemps. Vorig jaar was dat Pont des Amours en ik ben er nog steeds helemaal verliefd op ! Hij ruikt naar rozenknopjes , violetjes , oranjebloesem , jasmijn , muskus en sandelhour. Héél lekker , dus. Een lichte , klassieke bloemengeur en erg romantisch.


Dit jaar brengt YSL dus ook een Eau de Printemps uit , maar deze keer niet onder een speciale naam - vind ik wel een beetje zonde , maar ja. De versie van dit jaar ruikt ook naar roosjes en violetjes , jasmijn , sandalhout en musk , met de toevoeging van pioenroos. 
Ondertussen heeft YSL Paris Eau de Printemps al een hele geschiedenis. Even allemaal op een rijtje : 
2002 : Eau de Printemps - Bergamot , geranium , vetiver 
2003 : Premières Roses - braambes

2004 : Roses des Bois - meiklokjes , diepe houtgeuren

2005 : Roses Enchantées - abrikoos , meiklokjes , white musk

2006 : Roses des Verges - kersenbloesem , perenbloesem , braambes
2007 : Nuit de Fête - bergamot , oranjebloesem , mimosa , vetiver

2008 : Pont des Amours 

Welke spreekt jou het meest aan ? Of heb je er zelf misschien één van ? 


1 opmerking: