we zijn verhuisd naar joliette.be

24 april 2009

The Body Shop Perfume Oil


Zoals ik jullie
eerder al vertelde , kan je ook een parfum olie gebruiken i.p.v. een 'gewoon' parfum. 

Waarom parfum olie ?
Mijn ervaring is dat parfum olie intenser is in die zin dat het zich beter lijkt aan te passen aan mijn huid. De geur is minder prominent aanwezig , omdat het mijn geur , de geur van mijn huid , niet overstemt zoals een 'gewoon' parfum dikwijls wél doet. 
Bovendien bevat het geen alcohol , waar je vlekken van kan krijgen in de zomer. Dit is dus een veiligere optie om te dragen als zomerparfum.

Hoe aanbrengen ?
Een parfum olie breng je best aan op je polsen , je hals en/of je borst. Op 'plaatsen waar je je hart voelt kloppen' , wordt wel eens gezegd. Dat doe je omdat op die plekken het parfum warm bijft en gaat geuren. Als je om de één of andere onlogische reden de olie gaat aanbrengen op zeg maar je arm , dan gaat het parfum natuurlijk ook wel ruiken , maar niet in diezelfde mate.
In het geval van die oliën van TBS , hebben de flesjes een speciaal spateltje waarmee je de olie kan aanbrengen. 

The Body Shop heeft een aantal erg fijne parfum oliën te koop , waaronder twee van mijn huidige favorieten : Aqua Lily en Neroli Jasmin.

Aqua Lily is een fris en fruitig parfum geïnspireerd op water. Erg zomers dus , en een aangename geur om te dragen naar het werk of de school. Ik draag het ook graag als ik bijvoorbeeld moet studeren , allert moet blijven , of als ik me een beetje somber voel. 

Topnoten : groene appel , watermeloen , bamboe , roze peper , mandarijn
Hartnoten : meiklokjes , lelie , roos , violetjes
Basisnoten : ceder , muskus

Neroli Jasmin is een sensuele geur die tegelijkertijd ook iets fris en bloemig heeft. Ik draag hem vooral op luie vakantiedagen , bij het uitgaan of tijdens een afspraakje. 

Topnoten : neroli , freesia , violetjes
Hartnoten : oranjebloesem , jasmijn , witte pioen
Basisnoten : sandelhout , vanille , muskus , amber

2 opmerkingen:

  1. Let wel hard op met je kleren!

    Olie laat immers vlekken na

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Wat goed dat je dat zegt! Wat stom dat ik dat vergeten ben ...

    Bedankt =)

    BeantwoordenVerwijderen