we zijn verhuisd naar joliette.be

6 mei 2009

How-To: Krullen met een stijltang


Hallo allemaal, dit is zooooooo spannend. Mijn aller eerste blogberichtje, yey !!!!
Maar dus krullen met een stijltang. Toen ik er eerst aan wou beginnen leek het onmogelijk, maar de aanhouder wint na een paar keertjes proberen met mijn stijltang die nog niet zo warm stond lukte het. Hoe begin je eraan wel.... Laat ik er maar meteen een 'how-to' van maken. Ik zal met genummerde stapjes werken, dat is misschien wat makkelijker.
  1. Je zorgt dat je haar helemaal droog is. Je kamt eens goed door je haar, je moet wel zorgen dat echt alle knopen eruit zijn
  2. Je brengt een beschermend product aan (mijn advies : L'oréal studio hot straight, dat is een roze busje met een vreemde dop. Klein nadeel, ze verkopen hem niet overal) Zo'n beschermend product is een Must, zonder gaat je haar dood. En dat is toch niet wat we willen.
  3. Je steekt de stekker van je stijltang in het stopcontact en zet hem aan ( hoe, dat hangt van stijltang tot stijltang af.)Je zet hem nog niet te warm, ik kan niet precies een stand zeggen omdat dat ook van stijltang tot stijltang verschilt.
  4. Wanneer je stijltang warm genoeg is kan je beginnen (Als het je eerste keer is, en je wil nog niet meteen je kapsel verpesten kan je wat oefenen met een stijltang op een lagere stand. Als je er dan nog niets van kunt kan je misschien aan iemand vragen om te helpen, net zoals ik Joliette geholpen heb. Iemand anders haar haar krullen is veel makkelijker dan dat van jezelf.)Je neemt een lok haar. (Neem niet teveel want dat gaat niet, hoeveel je kan nemen hangt van je haartype af en zal je moeten ondervinden als je eenmaal begint.)
  5. Je neemt een lok haar. (Neem niet teveel want dat gaat niet, hoeveel je kan nemen hangt van je haartype af en zal je moeten ondervinden als je eenmaal begint.) 
  6. Je zet je stijltang ongeveer in het midden van de lok.
  7. Je draait je stijltang 1 maal om z'n as, totdat het stukje haar dat daarnet naar benede stak, terug naar beneden steekt. (Pas op dat je je hoofd niet raakt , dit is HEET!)
  8. je houdt je stijltang goed vast en zorgt ervoor dat ze niet wegschuift of openklikt.
  9. Je houdt het kleine stukje van de lok daat naar beneden steekt goed vast, trek dan rustig je stijltang omlaag. Als ook het kleine stukje erdoor is geweest laat je los.
  10. Soms kan het dat nu je haar nog niet zo erg krult, maar geen nood dan herhaal je gewoon alles terug vanaf 6.

Als je klaar bent en alles is gekruld dan kan je best afwerken meet een haarspray, zodat je haar in model blijft. Ook alles afwerken met een speld is leuk. Speldjes hoeven niet persé duur te zijn, de mijne komen van de H&M en kosten maar €3.90. Allesins, ik wens je veel plezier met je krullen!!!



5 opmerkingen:

  1. Leuk , hoor =)
    Dit weekend moet je nog maar eens mijn haar komen krullen , k ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Correct me if I'm wrong maar volgens mij IS haar sowieso dode materie, net als nagels. Je kan het wel beschadigen als je het niet goed verzorgt. Verder wel een leuk geschreven tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig! Vaarwel Carmen set, hello stijltang ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja sorry, ik weet dat haar dood materiaal is, maar met dood gaan bedoel ik echt dat het dan zou kunnen uitvallen en zo van die dingen.

    xNINI

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou ik heb geen last van haaruitval dus dat valt wel mee maar natuurlijk is het per persoon verschillend

    BeantwoordenVerwijderen