we zijn verhuisd naar joliette.be

16 juni 2009

Review : Nivea Sun , Invisible Protection Spray


/ 5


prijs : €13,90 (@Kruidvat)

verkrijgbaar : supermarkt , Kruidvat

Wat belooft het ?

website :

"Betrouwbare zonbescherming is een must. Maar des te minder er zichtbaar van is en hoe sneller en gemakkelijker een zonbeschermingsproduct geabsorbeerd wordt, des te populairder het is. De nieuwe NIVEA SUN INVISIBLE PROTECTION SPRAY heeft al deze benefits: de transparante textuur biedt onmiddellijk effective bescherming en is compleet onzichtbaar.


- 100% niet vet

De ultra-lichte textuur van de Invisible Protection Spray is 100% niet vet en niet plakkerig. De formule met alle hydraterende ingrediënten is gelijkmatig verdeeld in de dunne, transparate film op de oppervlakte van de huid en geeft een fris gevoel op de 


- 100% transparant

De heldere formule wordt direct geabsorbeert en laat geen wit residu achter. Het is tevens water resistent en bevat hoge kwaliteit UVA- en UVB- filters.


- ondersteboven

Deze gemakkelijk te gebruiken spray biedt je een betrouwbare zonbescherming, omdat je de spray ook onderste boven kan gebruiken. Dus je kan de zonbescherming gemakkelijk aanbrengen op lichaamsdelen die normaal lastig te bereiken zijn.


- onmiddellijke bescherming

De nieuwe formule wordt snel geabsorbeerd and biedt dezelfde betrouwbare onmiddellijke en effectieve bescherming als alle NIVEA SUN producten. Het beschermt onmiddellijk tegen verbranding en langdurige huidbeschadiging."


Wat doet het ?


look :

- verpakking : Het is een typische , blauwe Nivea Sun verpakking - met een kleine twist , namelijk het doorzichtige stukje. Best mooi vormgegeven , vind ik. Toch zeker in vergelijking met wat we gewoon zijn van Nivea.


- applicator : Het is een spray , dus dat impliceert dan ook een spraykop. Deze is makkelijk en hapert niet. Je krijgt dus geen vlekken op je kleding (als je een beetje goed kan mikken) ... Wat ik al wel heb gehad met andere producten (*kuch*zelfbruiner*kuch*) waarbij de sprayknop a pain in the ... was. Je moet alleen in één keer goed doorduwen want je hebt er wel een beetje een sterke vinger voor nodig. Klein minpuntje.


- geur : Ha! De geur! Die is gewéldig , echt helemaal de normale Nivea Sun geur! Als er één geur is die mij instantly happy maakt , is het wel deze. Ruikt echt naar zand , zee , zon en wéken vakantie! Of is dat Pavlov ? Hm ... In ieder geval , helemaal dezelfde geur als de zonnemelk van Nivea. 


- consistentie : Het is een soort van droge olie. Ik weet niet of je bekend bent met de Dry Oil Body Mist van The Body Shop , maar daar kan je het een beetje mee vergelijken. Het is maar een ienie-minie beetje vettig , juist genoeg om aangenaam en een béétje smeerbaar te zijn. Voelt aan als iets tussen water en olie in.

Let op : het goedje bevat alcohol. Best veel , want het is het eerste ingrediënt op de lijst. Je ruikt hem ook best hard , maar ik denk dat hij verdampt van het moment dat de spray je huid raakt. Maar voor de zekerheid toch maar zeker niet in je gezicht sprayen !


feel : 

- gebruik : Zoals ik al zei dus : niet te gebruiken voor je gezicht. Dat staat ook op de verpakking. 

Je sprayt wat op je huid , smeert het een beetje uit et voila. That's it! Gaat best makkelijk , en is een heleboel minder geklieder dan een melk. De spray trekt snel in.

- resultaat : Een ietwat glanzende huid die direct beschermd is. Ik moet zeggen dat ik sneller bruin met deze spray op in plaats van een zonnemelk. Toch raad ik aan om zeker op voorhand of achteraf een hydraterende melk te smeren , kwestie van je huid niet te hard uit te drogen. Want de spray geeft wel een olie-achtig laagje , maar achteraf ('s avonds) is je huid een beetje droog.


Conclusie : Pluspunten zijn dat de spray erg makkelijk is (lang leve luiheid) , lekker ruikt en je goed helpt bruinen. Minpunten zijn het feit dat de spray alcohol bevat , en dat je een apart product nodig hebt voor je gezicht. 


3 opmerkingen:

  1. Pavlov, haha, schitterend, kheb vandaag psychologie examen :P.
    Ik ben trouwens een garnier kinda gal ;).
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dezelfde maar dan van Garnier. Maar ik weet niet of daar ook zoveel alcohol in zit, toch maar eens nazien... In ieder geval vind ik dit soort zonnebescherming vele aangenamer om te dragen dan zo'n dikke, plakkerige, witte crème!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ L. : Veel succes met psychologie ! En met Garnier ... ! (Ha , nee hoor. Dat vind ik ook best goed ^_-)

    @ Becky : Ja , het is echt fijner dan een dikke witte crème , ben ik het helemaal mee eens. Zit je het product er niet zo terug uit te zweten - maar een crème is dan weer net iets hydraterender en ik verkies het nog altijd boven een spray , als het niet té warm is.

    BeantwoordenVerwijderen