we zijn verhuisd naar joliette.be

15 juni 2009

Mijn tips voor sterke , lange nagels.


Ik heb hele kleine handen. Als in : ik (20+) kan mijn handen tegen die van mijn nichtje (10) zetten en ze zijn even groot. Al verschillende keren heb ik het voorgehad dat een vriendin mijn hand vastpakte en begon te kirren : "Zo schattig! Wat een kleine handjes , haha!" 
Wel , als je een - min of meer - volwassen vrouw bent , wil je dus niet dat men je handen 'schattig' gaat noemen. Ik wil vrouwelijke handen , géén kinderhanden. Dus wilde ik lange nagels. Lekker elegant ! Klein probleempje : mijn nagels zijn van nature liever kort. Ze splijten , scheuren en breken en blijven dus lekker koppig kort. 

Daarom zette ik dit charme-offensief in : elke dag mijn nageltjes verzorgen in de hoop dat ze op een dag zouden groeien en sterk worden. En dat is dus gelukt ! Omdat ik zo lief ben (jaaaa , echt wel!) deel ik even mijn tips met jullie. 

Mijn nagels op 29 april

Mijn nagels op 2 juni (34 dagen later)
Ondertussen zijn mijn nagels nog langer geworden =)

De tools


1 : Vijlen & Buffen - Ik knip mijn nagels niet meer , maar vijl ze met een superzachte vijl van H&M. Dat is zo'n vijl met vier kantjes (File , Smooth , Buff & Shine). Daarmee behandel ik ook telkens mijn hele nageloppervlak alvorens nagellak aan te brengen. Ik heb er ook ééntje van Mini-Bourjois in mijn tas. Altijd handig , want als mijn nagels dan toch beslissen om een beetje te scheuren , dan doen ze dat het liefst wanneer ik ver , ver van huis ben. 


2 : Velletjes wegknippen - Ik hou ook mijn nagelknipper bij de hand. Dus niet voor mijn nagels - nee , die vijl ik dus - maar voor eventuele velletjes rond mijn nagels. Als ik dit niet doe zou ik er op beginnen bijten of aan trekken. Ze zouden kunnen gaan ontsteken en ... auw. Knippen , dus. 


3 : Nette nagelsOh , en natuurlijk ook altijd je nagels proper maken ... Want lange nagels staan plots een stuk minder elegant met kanjers van rouwrandjes. Deze is nog van m'n oma - lekker 50's retro.


Smeren



1 : KurenIk heb 14 dagen lang een kuur gedaan met het Nail Growth Explosion serum van Herôme , en dat ging perfect. Ik haalde elke dag m'n lak er af en smeerde daarna mijn nagels in met dit goedje. Mijn nagels werden er ook sterker van.


2 : Natuurlijk (DIY) masker - Om de twee , drie weken maak ik een maskertje voor mijn nagels van olijfolie en citroensap. Dit maakt mijn nagels vooral mooier (witter).


3 : Vaseline - Elke dag , soms twee of drie keer per dag , smeer ik mijn nagels in met (supergoedkope) vaseline. Als ik op pad ben , dan gebruik ik ook wel eens gewone lippenbalsem (uit een potje). 

EDIT : Oh ja , en als je de afwas hebt gedaan , of gepoetst hebt ... kortom als je met je nagels in aanraking bent geweest met een chemisch middel --> goed afspoelen achteraf en ... vaseline erop!


4 : Nagelriemen - Twee of drie keer in de week smeer ik ook nagelcrème van het Kruidvat , voor mijn nagelriemen. Ik duw NOOIT mijn nagelriemen naar achter. Nooit. Ik laat ze hoe ze zijn , maar zorg dat ze gehydrateerd blijven en dat er geen nagellak op komt. 


5 : Handcrème - Als je dan toch een nieuwe handcrème moet , koop er dan ineens één die ook specifiek je nagels verzorgt. Die van Vaseline vind ik érg fijn. Gebruik ik wel liefst 's avonds omdat mijn handen er flink vettig van worden ...


Pimpen



1 : Bescherm je nagels ! Overlaatst had ik een Catrice lakje gebruikt met een slechte basis en man ... mijn nagels zien er nog een beetje groen van. Nooit onderschatten , die base coat !!!


2 : Ik gebruik alleen nog maar OPI en Essie lakjes. Deze zijn '3-free' waarmee ze bedoelen dat er geen schadelijke chemicaliën in zitten. Er zijn nl 3 horror-ingrediënten die je wel terug vind ik goedkopere lakjes :

Dibutyl Phtalate (DBP) , wat plastificeert op chips te voorkomen. Het is erg giftig en zit bv. ook in PVC en ander constructiemateriaal. Wil je niet op je nagels , want je zal er maar op bijten ...

- Formaldehyde , is niet echt schadelijk tenzij je er allergisch aan bent. Het gaat wel je nagels geel maken als het er lang op zit.

- Toluene (wordt ook methylbenzene , tulol of phenylmethane' genoemd) , een industriële verdunner. Het maakt de nagellak dunner en makkelijker aan te brengen. Het wordt ook gebruikt in verf , rubber en pharmaceuticals. Het maakt je nagels zwak en breekbaar.








22 opmerkingen:

  1. Je gelooft het nooit!

    Maar je weet dat ik echt jaloers was op je lange nagels hé :p en dan besloot ik abrupt om niet meer te bijten.

    Ik verzorgde ze lekker, met die nagelcrème van Kruidvat (waardoor ze ook te vies zijn om aan te bijten) en jawel!

    Ik had mooie (relatief) lange nagels en was er zo trots op!

    Maar dan kwam het eerste mondeling examen eraan :p en in de gang heb ik zonder het te beseffen een nagel afgebeten .. en eenmaal je begint ...

    Dus nu ga ik herbeginnen zie :p Wish me luck.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha , wat goed !
    Ik hou m'n vingers al gekruist hoor , je kunt het wel! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nuttige tips! Ik ben op zoek naar een goede nieuwe nagelvijl, misschien dat ik me die van H&M eens ga aanschaffen. Weet je nog hoeveel die kost? En troost je, ik heb ook kleine handjes, je bent zeker niet alleen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet dat ik het andere toewens fzo , maar ik ben wel blij dat ik niet alleen ben =p

    Max. €2 , en ik heb hem al lang ... zeker de investering dubbel en dik waard =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. EDIT : Oh ja , en als je de afwas hebt gedaan , of gepoetst hebt ... kortom als je met je nagels in aanraking bent geweest met een chemisch middel --> goed afspoelen achteraf en ... vaseline erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. handige tips ga ze zeker uitproberen.
    hopen dat het ook voor mij helpt, heb net zulke korte nagels wat jij had in het begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tips! En wat een verschil! Mooi kleurtje van Essie ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar koop je die Essie nagellak?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik koop m'n Essie (en OPI) lakjes bij :

    online :

    http://head2toebeauty.com/
    http://transdesign.com/

    in de winkel :

    Magnolia
    Het Zuid
    Volkstraat 28
    2000 Antwerpen

    Cosmeticary
    Nieuwe Gaanderij 41-42
    2000 Antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hee, ik heb een vraagje:
    verkopen ze nog minibourjois nagellak??

    z.s.m. terugmailenn?? please!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Anoniem : Je hebt geen e-mail achtergelaten , dus reageer ik even hier. Hopelijk lees je het dan nog !

    Ze verkopen op sommige plekken nog wel minibourjois lakjes , hoor. Ik heb er gezien in de Inno op de Meir (Antwerpen) en ook bij een aantal DI filialen. Spijtig genoeg zijn er nog maar weinig Kruidvat filialen die de minibourjois reeks verkopen. Het zal dus even zoeken zijn =/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohja, dat bedoelde ik met terugmailen, hihi, terugschrijven..
    Maar ik woon vlakbij Arnhem dus hoop dat ze daar nog verkrijgbaar zijn...
    Wel bedankt in ieder geval!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wauw wat zijn je nagels mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mijn nagels zijn 10x zo lange geworden wel 11 milimetter!!! maar aan dat spul raken je nagels gewend en als je het niet meer opdoet zullen ze altijd blijven schuren.
    het is bewezen door wetenschapers

    gr en veel sucses ermee anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. anna je hebt helemaal gelijk mijn nagels zijn helemaal gescheurt.
      ik ben naar een specalist gegaan om mijn nagels voor 1x te laten doen.
      daarna zijn ze niet meer gaan schuren echt niet nemen supperslecht voor je.
      het is wel duur z'n behadeling 50 euro.
      veel sucses met mijn advies
      maaike

      Verwijderen
  15. Waar kan je OPI nagellak kopen? Wil liever in het 'echt' kopen dan op internet. Hoeveel kosten ze btw? Ik woon in noordholland xx

    zou iemand kunnen mailen naar inyourvans@hotmail.com? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb ze een tijdje geleden bij kruidvat gezien, maar ik weet niet of ze er nog zijn en of ze het zowizo daar wel verkopen.....

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mijn handen zijn echt reuzachtig groot nog groter dan van die van mijn vader en mijn nagels zijn ook echt kort ik heb de tips opgevolgt en mijn nagels werden echt langer van ik heb ze op gemeten en de zijn 6 mm gegroeit xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Top ik ga het echt proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben op Google helemaal aan het zoeken hoe ik niet meer kan nagelbijten.. Maar ik kon Niks vinden.. En toen zach ik jou website ik ga het gelijk proberen'

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben op Google helemaal aan het zoeken hoe ik niet meer kan nagelbijten.. Maar ik kon Niks vinden.. En toen zach ik jou website ik ga het gelijk proberen'

    BeantwoordenVerwijderen