we zijn verhuisd naar joliette.be

3 juli 2009

How-to : weg met de pony ! (1 : 2 banden = 2x fun)

Toen ik Joliette's nieuwe thema zag, vond ik dat ik een artikel moest schrijven over haar ('haar' als in : haar op je hoofd) en zomer. Omdat ik niet meteen inspiratie vond begon ik wat te surfen op het net. Het was zoooo warm in de woonkamer, en door het zweten plakte m'n haar tegen m'n voorhoofd (ik heb een pony , en dat kan in deze warme periodes een last zijn). Ik had net zo'n dubbele haarband gekocht, het leek mij het perfecte moment hem te gebruiken. 
Ik had een kapsel gecreeërd, ik vond het er persoonlijk wel leuk uit zien, maar ik wist niet zeker of het wel door de beugel kon. Ik besloot wat verder te surfen. En ja hoor, ik vond een catwalkversie van mijn kapsel, maar dan wel opgestoken :

Ik heb er toen een hele dag mee rondgelopen én complimenten gekregen, dus besloot ik mijn 'geweldige ontdekking' te delen met jullie! (wat kan ik toch aardig zijn ^^ ) Dus zal ik maar beginnen met de simpele stapjes.

1 : Je koopt een dubbele haarband ( €2.90 voor 2 in H&M )

2: Je hangt de haarband rond je nek (moet niet noodzakelijk in het begin, maar is wel lekker makkelijk )

3. Je kamt je haar naar achteren en je maakt het vast d.m.v. een elastiek.

4. Je neemt 1 van de 2 delen van je elastiek en plaats hem halverwege je hoofd - laat daarbij wat plaats voor de tweede.

5. Je neemt het tweede deel en plaats hem voor de andere.

6. Haal nu de elastiek die je haar moest samenhouden uit je haar.

7. Doe nu maar met de achterkant (je loshangende haar , dus) wat je wil: steek op, werk af, krul of stijl ...

Adiós x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten